Saturday, August 7, 2010

jalan yang pelik

kehidupan sebagai seorang khalifah di bumi  memang mencabar..
tipu if aku kate jalan kehidupan ini senang.

macam jalan kat hutan...
jalan yang banyak cabang..
penuh dengan macam2..

seandainya..
aku leka,
dan aku tak nampak yang kat depan aku ni ade pokok besar..
kompem2 aku terhantuk.
aku jatuh.
pening2 pale sikit.
trus aku nk patah balik..

if aku mcm tu je..
alamat memg tak smpai ke depan la..
baru terlanggar pokok, dah nak balik..

belum lagi aku  terpijak duri..
jumpe ular ke..
kne kejar dengan rusa ke..
atau halangan-halangan lain..

bila dah terlanggar pokok tu..
bermaksud..
aku kene hati-hati...
pandang depan bile berjalan...

jangan terlanggar lagi...
if aku jatuh..
aku kene bangun..bukan menangis..

tapi.. seandainya ditaqdirkan..
aku memang terlanggar pokok lagi..
.....

aku ingat..
aku nak pakai helmet ar..




p/s::  gua rase..gua jarang nmpk hutan skang ni..kemanakah hutan ..??

"berada di jalan dakwah.. umpama berjalan di atas bara api.."

4 comments:

ha|ana|zak25 said...

semoga diGAGAHkan jiwa ;)

asked said...

amin..
syukran atiqah~
(n_n)

yoro okino said...

hati2 jln..

ciMonkey said...

asked.........!
mis u...
mane ko pegi ha??
lame x anta email kat aku...
singgah2 r blog aku k...