Tuesday, September 7, 2010

bila lelaki naik angin.

facebook.
surat khabar.
youtube.
dan banyak lagi.

kat tempat2 ni..
banyak sangat cite pasal keganasan terhadap kaum wanita.
dekat facebook.
ada seorang kawan aku ni.
duk upload video2 mcm tu.
aku takut..

aku fobia la dengan orang yang garang2 ni..
lagi2 bila perempuan kena bantai mcm tu..

bukankah Islam dah menggariskan..
hukuman2 yang sepatutnya..

contoh..
dalam surah an-nisa,ayat 34-35

“dan perempuan-perempuan Yang kamu bimbang melakukan perbuatan derhaka (nusyuz) hendaklah kamu menasihati mereka, dan (jika mereka berdegil) pulaukanlah mereka di tempat tidur, dan (kalau juga mereka masih degil) pukulah mereka (dengan pukulan ringan Yang bertujuan mengajarnya). kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha tinggi, lagi Maha besar."


if seseorang wanita itu nusyuz..
first sekali kita kene buat..

nasihat dia..

if dia masih lagi melakukan kesilapan dan berdegil

pulaukan mereka dari tempat tidur..
jangan tidur ngan diorang..




tapi..seandainya masih degil jugak..

pukul dengan ringan..
pukul ni, bukan maen sebat je..
ada peraturan jugak..
takleh pukul kat muka..
takleh sampai ade kesan2 birat..


haa...
ni tak..
salah sikit je..terus nak sembelih..
salah sikit je..terus nak men simbah2 asid...
salah sikit je..terus bantai ngan tali pinggang..


aku tanak salahkan lelaki 100%..
perempuan tu maybe ade salah jugak..
tapi kite kene ingat..
sabar itu sebahagian dari iman..


if kite dah bantai sampai separuh nyawa..
mana letaknya IMAN kita??


Allahuakbar..


aku ade pernah terbaca satu buku..
buku tu tulis..
if kita nak marah..


bagi 5 sebab kenapa kita perlu marah.
if kita dah dapat 5 sebab..
cari lagi 5...
begitu la seterusnya..


bila kita nak marah..
istighfar dulu..33 kali..
kemudian..fikir ...
ape kebaikkan orang tu pernah buat kat kita..


jangan sampai emosi mengawal diri.implikasinya sangat bahaya.
aku pesan ni untuk diri sendiri juga.


wallahualam..
kepada wanita2..jangan la buat lelaki2 marah,,
seram aku aih.. 
tp aku cm suke je nak buat..hehe

cari la pasangan betul2..
agak2 muke cam mafia tu..
jangan ar tolak awal2..
selidik dulu latar belakang family..diri dia sendiri..


if semua org tolak orang2 yg stok muka mafia ni..
habes la aku..
T.T ..




doa banyak2 kat Allah..
minta jodoh yang baik..

start doa sekarang!
 
ingat, Allah itu maha mendengar doa hamba2 Nya..


 




p/s:: harap2..gua tak belasah suami gua ..gua ni spesis emosi sikit.. 
"dalam hati ade hutan.  "
 

4 comments:

ibnumuaz91 said...

hahaha.. lawaklah post nih..

asked said...

hehehe..

selamat hari raya ye ..
maaf zahir batin.. (n_n)v

pohon (^-^) rendang said...

haha. bgus asked, lame x jalan2 blog. truskan asked!

asked said...

fadhilah ..

subhanallah...
rindunya ..

(n_n)v ..

sob3..